De immer opgewekte Wilbur Sargunaraj is naar eigen zeggen India's eerste YouTube-ster. In dit eerste deel van een energieke reeks filmpjes duikt hij de armste wijken van India in om ons de échte 'schoonheid' van zijn land te tonen. Deze film maakt onderdeel uit van Why Poverty?, een revolutionair crossmediaal evenement dat in november 2012 plaatsvindt en mensen aan wil moedigen die vraag te stellen. Het evenement, dat wereldwijd wordt ondersteund door zeventig omroepen, heeft tot doel nationaal en internationaal het debat over armoede in de 21e eeuw een nieuwe impuls te geven.