The Betrayal
Als tiener zocht de Noorse Karen haar toevlucht in krakersbolwerk Blitz in Oslo. Ze nam op vijftienjarige leeftijd deel aan demonstraties en hing dagenlang rond in het pand. Halverwege de jaren negentig woedde in Noorwegen een felle strijd tussen uiteenlopende extremistische jeugdgroeperingen; antifascisten en neo-nazi's raakten meer dan eens slaags met elkaar. In die periode nam Karen een beslissing waar ze de rest van haar leven spijt van heeft. In de film wordt met speelfilmachtige beelden langzaam toegewerkt naar het geheim van Karen en haar emotionele zoektocht naar haar jeugdige rebellie. In voice-over bij archiefbeelden van rellen leest Karen dagboekfragmenten uit die tijd. Op zoek naar antwoord op de vraag wat haar toen bezielde, interviewt ze haar gebrouilleerde vrienden uit de kraakwereld. Ook voert ze intense en pijnlijke gesprekken met haar moeder, die destijds zo veel met Karen te stellen had. Vaak lijken de rollen omgedraaid, waarbij de geïnterviewden meer vragen hebben aan de filmmaakster dan andersom. Terloops rijst het beeld op van Karen als eenzame puber op zoek naar bevestiging. Zal ze vergeving kunnen vinden?