Sena, and Their Garden
Een tweedelig interactief project over de acceptatie van queer jongeren, door henzelf en door hun ouders, in christelijke Koreaanse kringen.
In Sena, (de komma hoort bij de titel) draait het om een jonge lesbische vrouw, van wie het verhaal is samengesteld uit acht anonieme interviews. Je volgt het op een PC-scherm, dat eruitziet als haar persoonlijke desktop. Daarop kun je oude dagboekaantekeningen lezen en foto’s bekijken (en ze wegbergen in folders met bijpassende datum) van deze jonge Koreaanse, die verscheurd wordt door de christelijke afwijzing van haar liefde voor een vrouw.
In Their Garden hoor je interviewfragmenten met een Koreaanse moeder die worstelt om de queer identiteit van haar kind te verenigen met haar christelijk geloof. Haar verhaal heeft de vorm van een eenvoudige mobiele game, waarbij je in de gedaante van een schattig hondje – symbool van onvoorwaardelijke acceptatie – toehoort hoe de moeder, net als de jonge vrouw die je in Sena, hebt leren kennen, langzaam barrières slecht op weg naar volledige, liefdevolle aanvaarding van de eigen identiteit en die van anderen.