The Trial
Tussen 1936 en 1938 vond in de Sovjet-Unie de Grote Zuivering plaats. In die jaren liet Stalin miljoenen onderdanen executeren of creperen in strafkampen. Het showproces dat in 1930 plaatsvond in Moskou was een voorbode van deze staatsterreur. Een groep economen en ingenieurs werd ervan beschuldigd lid te zijn van de Industriële Partij en samen te spannen met de Franse premier Raymond Poincaré om een staatsgreep te plegen. Dagenlang werden de verdachten ondervraagd in een stampvolle zaal terwijl buiten soldaten marcheerden en slogans werden geroepen.