Missing Pictures: Birds of Prey
In de eerste aflevering van een serie VR-documentaires over onvoltooide speelfilmprojecten van beroemde regisseurs, vertelt Abel Ferrara (King of New York; Bad Lieutenant) over zijn Birds of Prey. Een project uit 1980, geschreven door scenarist Nicholas St. John, over een revolutionaire opstand in een dystopisch New York dat wordt geregeerd door een dictatoriaal bedrijf.
De VR plaatst de gebruiker midden in deze duistere stad, naast de volumetrisch gefilmde Ferrara zelf, die zo in zijn eigen film kan vertellen waarom die nooit gemaakt is. We zien hem vanaf een afgedankte bank in een steeg kijken naar het nachtelijk politiegeweld; op een brandtrap leunen te midden van de brandbommen van de revolutionairen; en vanaf een dak weemoedig het gereconstrueerde toekomstvisioen uit 1980 overzien − waarin de Twin Towers nog gewoon overeind staan. Animaties gebaseerd op ruwe schetsen uit het preproductieproces brengen ondertussen de geplande scènes die hij beschrijft tot leven.