In een afgelegen Egyptisch dorp vormt een groep jonge vrouwen een bijzonder theatergezelschap. Ze spelen op straat, en schuwen grote thema’s als vrouwenonderdrukking en seksueel geweld niet. Wanneer de spelers het publiek confronteren met hun overtuigingen, lopen fictie en werkelijkheid in elkaar over: spelen deze vrouwen of uiten ze hun diepste frustraties en verlangens?
Van hun omgeving krijgen ze niet veel steun; zo lacht de broer van oprichter Majda haar uit om haar ideeën. Maar al spelend worden sommige dromen toch even werkelijkheid, bijvoorbeeld wanneer Monika zich mag voordoen als beroemde zangeres in Caïro.
In de vier jaar dat filmmakers Nada Riyadh en Ayman El Amir de vrouwen volgen, vinden grote gebeurtenissen plaats, zoals het huwelijk van Haidi. Welke invloed heeft dat op de dromen die ze koestert? Ook Majda moet een besluit nemen over haar toekomst. The Brink of Dreams laat zien dat elke droom, groot of klein, er is om vervuld te worden. Ongeacht wat de omgeving daarvan denkt.