Men Are Hungry Too
Vijftig jaar geleden was de regio Salento, in de hak van de Italiaanse laars, een van de armste plekken van Europa. Velen uit deze streek zochten hun heil elders; in totaal vertrokken ruim 150.000 mensen destijds vanuit Salento naar het buitenland of naar het noorden van Italië. In deze tegelijk droevige en zonovergoten korte film kijken twee inmiddels bejaarde mannen uit het dorpje Gagliano terug op hun ervaringen van toen.
De een vertrok, de ander bleef. Nardo opende in 1973 zijn eigen bar op het centrale plein van het dorpje. Vijfenveertig jaar later is Bar Bielle 2000 nog altijd een verzamelplaats voor de dorpelingen. Een van de stamgasten is Mimmi, die destijds vertrok naar Zwitserland en zich daar kapotwerkte, onder meer bij de bouw van de Gotthard-tunnel.
De intieme, bij vlagen nostalgische terugblik van deze twee mannen wordt gevangen in dromerige beelden in een opvallend, vierkant beeldformaat, dat ook wordt gebruikt voor de archiefbeelden die door het heden verweven worden, als plotseling opkomende herinneringen. Zo vermengen zich ook de twee zeer verschillende en toch verbonden levensverhalen van deze mannen.