Store gutter gråter ikke
Al in de negentiende eeuw twijfelde men aan het nut van gevangenisstraffen:"Zo kweek je alleen maar meer criminelen", was de kritiek. Tegenwoordig probeertmen met behulp van speciale scholingsprogramma's criminelen tijdens het uitzittenvan hun straf te helpen om aan de vicieuze cirkel van hun bestaan te ontsnappen.Big boys don't cry volgt zeven zware criminelen in de Noorse Ostokrets fengsel?gevangenis tijdens zo'n resocialisatie?programma. Onder hen zijn bankrovers endrugsverslaafden. Sommigen van hen zitten al vanaf hun tienerjaren in het criminelemilieu. Na zeven maanden intensieve training, krijgen de deelnemers aan het projecteen baan en huisvesting aangeboden. Maar overleven in de 'normale' wereld is voorhen vaak moeilijker dan om zich staande te houden in de 'harde' wereld van degevangenis of de misdaad.