In the Darkest Hollywood
In deze documentaire vertellen Afrikanen over de invloed van Hollywood in de jaren '50. Amerikaanse B-films werden het middel voor hen om te ontsnappen aan de realiteit, waarin armoede en de druk van de apartheid het leven soms ondraaglijk maakten. Door zijn enorme overtuigingskracht werd film vanaf deze tijd ook een steeds belangrijker wapen in de strijd voor en tegen apartheid. Tot dan toe waren de Afrikanen slechts passieve toeschouwers geweest. Maar nu begonnen zij ook actief te participeren bij het maken van films. Paradoxaal genoeg viel deze ontwikkeling samen met de opkomst van de blanke overheersing in Zuid-Afrika. De zwarte Afrikanen hadden nu echter een middel gevonden om de gruwelen van de apartheid wereldkundig te maken: de film. Ze streefden er naar films te maken die een indruk gaven van het Afrikaanse leven. Aan dit verlangen kwam echter een wreed einde met de 'Sharpeville Massacre' in 1960. Deze gewelddadige gebeurtenis zou een periode van politieke en artistieke onderdrukking inluiden.