Mamelles Ancestrales
Megalieten zijn eeuwenoude stenen monumenten, vaak in de vorm van een cirkel, die overal ter wereld zijn teruggevonden. Op het Afrikaanse continent, in Gambia en Senegal, worden de steencirkels gezien als heiligdommen. Ze herinneren de lokale bevolking aan de rijke culturen die in het gebied bestonden voordat het werd gekoloniseerd. Deze filmische installatie brengt bezoekers naar het midden van een (nagemaakte) steencirkel én naar de kern van het debat over de zoektocht naar kennis over deze bouwsels: moeten wetenschappelijke verklaringen wel voorrang krijgen boven spirituele of culturele interpretaties?