A Story for the Modlins
Het is de droom van menig filmmaker: regisseur Sergio Oksman kreeg bij toeval een doos in handen vol met foto's, brieven, papieren en een videofilm, behorend aan de Amerikaanse familie Modlin. Uit het archiefmateriaal destilleerde hij de opmerkelijke geschiedenis van de ambitieuze kunstenares Margaret, haar man Elmer - een naar roem snakkende acteur – en hun zoon Nelson. De film begint met een lange scène uit , de enige film van belang waarin Elmer ooit (als figurant) speelde. Vervolgens volgt Oksman via de foto's het spoor van het gezin, dat na gebrek aan succes in Amerika naar Spanje trok, waar het paar een kluizenaarsbestaan leidde dat geheel gewijd was aan de creatieve ontwikkeling van Margaret. Oksman zet zijn spaarzame materiaal (waaronder een brief van de kunstenares aan haar hevig gemanipuleerde zoon) effectief in; de zwartwit foto's die over een periode van jaren werden gemaakt op steeds dezelfde plek in het Spaanse appartement, vertellen over Margarets neurotische artistieke driften, haar zoons onderworpenheid en haar mans aanbidding. is een vhs-band die werd opgenomen door een bezoekster. Ze filmt het echtpaar dat het met indrukwekkende kunstwerken bezaaide huis toont - de laatste beelden van een leven vol beloftes die niet werden vervuld.