Horowitz Plays Mozart
In mei 1987 besloot de wereldberoemde pianist Vladimir Horowitz een opname te maken met een symfonieorkest. Het was een speciale gelegenheid, want het was 35 jaar geleden dat hij voor het laatst in een opnamestudio was. Gedurende een maand werd er gerepeteerd met het La Scala Philharmonic Orchestra onder leiding van Carlo Maria Giulili, en al die tijd probeerden de filmmakers van Maysles Inc. Horowitz te bewegen om toestemming te geven voor het op film vastleggen van deze repetities. Op het laatste moment stemt Horowitz ineens toe. Het resultaat is een film waarin naast een integrale uitvoering van het pianoconcert nr. 23 van Mozart ook te zien is hoe de grote meester zich voorbereidt op zijn concert, hoe hij en zijn vrouw zich met elkaar onderhouden en hoe hij een persconferentie houdt voor een groep Europese journalisten.