Fourteen
Regisseur Frank Scheffer is gefascineerd door moderne componisten, waaronder de in 1992 overleden John Cage. Het sturende principe achter veel van Cage' werk zijn de zogenoemde chance operations. Het toeval bepaalt welk geluid ten gehore wordt gebracht en op welke manier geluiden met elkaar worden gecombineerd. Deze film is een registratie van het stuk Fourteen van Cage, uitgevoerd door het Ives Ensemble. Zeven verschillende camera's dwalen in willekeurige bewegingen ('ongeregisseerd') door de ruimte met musici, die dit stuk ongedirigeerd uitvoeren. Ook de ontwerper van het lichtplan, Andrew Culver, werkte op basis van chance operations. De light score, een compositie voor 112 spots, stond dus niet vast. Andrew Culver was jarenlang de vaste assistent van Cage. Frank Scheffer werkte samen met Culver aan de totstandkoming van deze vier films.