Als die Mauer fiel - 50 Stunden die die Welt veranderten
Op 9 november 1989 viel de Berlijnse muur. In deze film worden de gebeurtenissen die leidden tot deze historische gebeurtenis van uur tot uur gereconstrueerd. Uit interviews met de hoofdpersonen van deze periode - Egon Krenz, Helmut Kohl, Gunther Schabowski, Hans Modrow, Walter Momper, George Bush en Michail Gorbatsjov - wordt langzaamaan duidelijk dat de val van de muur het gevolg is van een misverstand onder Oostduitse politici. In een poging een maatregel te vinden die de toenemende emigratie uit de DDR terugdringt, wordt een nieuwe wet opgesteld, die een beperkte vorm van vrij reizen naar het westen toestaat. Dit nieuws wordt te snel en onduidelijk naar buiten gebracht in een persconferentie, maar herroepen is dan al onmogelijk. Een storm van gebeurtenissen leidt vervolgens tot de beelden die voor altijd in het geheugen gegrift staan: uitzinnige menigten bij de grensovergangen en bovenop de muur.