Time Trial
Portret van de Britse profwielrenner David Millar, waarin we hem volgen tijdens zijn laatste seizoen. Finlay Pretsell geeft de 37-jarige Millar het woord over zijn wielerloopbaan, maar laat vooral voelen welke impact de sport heeft. Dankzij een camera op het stuur zien we Millars bezwete gezicht en ademen we met hem mee in zijn race tegen de klok – hoewel zijn leeftijd zijn tol begint te eisen, wil Millar nog eenmaal zijn deelname aan de Tour de France veiligstellen. Door simpelweg de fietsers te registreren, soms in slow motion, soms vertroebeld alsof we zelf door de regen ploegen, ervaren we de euforie maar ook de saaiheid van de tocht. De soundtrack vat het eindeloos lijkende parcours in muziek, die klinkt als het snerpende, repeterende geratel van een fietsketting. De hypnotiserende, aanzwellende klanken onder de vertraagde beelden van de renners doen het peloton overkomen als een kudde opgejaagde dieren die voort moet. Een film die toont hoe ver een mens gaat in de wil om te winnen.