Home-coming in Granddaughter
Xiao werd geboren in het Chinese Chengdu, maar op heel jonge leeftijd reisde zij met haar echtgenoot naar diens woonplaats, een dorp aan het Lugu-meer in het noordwesten van China. De reis naar de prachtige bergachtige streek duurde twee maanden. Aangekomen trof Xiao een gemeenschap met normen en waarden die haar totaal vreemd waren. In het dorp, waar haar man aan het hoofd stond, heerste het matriarchaat. Kinderen werden volledig overgelaten aan de invloed van de vrouwen en mannen hadden een grote seksuele vrijheid buiten het huwelijk. Xiao paste zich echter aan en leefde gedurende 53 jaar in het geïsoleerde gebied, waar alle politieke omwentelingen vrijwel onopgemerkt voorbijgingen. In 1996 bezoekt de oude dame haar geboortestad. Na al die jaren is er veel veranderd, maar Xiao is zo enthousiast dat ze haar 18-jarige kleindochter naar Chengdu wil sturen om er te leven en werken.