Arizona
De titel verwijst niet naar de Amerikaanse staat, maar naar een goedkope wijnsoort, die in deze documentaire rijkelijk vloeit. De bewoners van het Poolse dorp Zagórki zijn er maatschappelijk gezien slecht aan toe, sinds de staatsboerderij waarop zij werkzaam waren enkele jaren geleden failliet is gegaan. Dat gebeurde in 1990; sinds die tijd ligt het driehonderd hectaren tellende landgoed er verlaten bij en zitten de voormalige landarbeiders en veeverzorgers thuis te mijmeren over vroeger en te klagen over het onrecht dat hen is aangedaan. Van een bloeiende, welvarende gemeenschap is het dorp vervallen tot een treurige verzameling verbitterde mensen, wiens enige inkomen een kleine uitkering is en wiens enige afleiding bestaat uit de troebele roes van de goedkope Arizona-wijn. De camera registreert genadeloos de treurige toestand van de huizen en de straten en de talloze, zeer openhartige interviews geven een aangrijpend beeld van de uitzichtloze situatie in het afgelegen dorp.