Borderline Visible (collective experience)
Zodra je het fotoboek opent en de soundscape en vertelling beginnen, stap je in een verhaal dat je 77 minuten lang in vele richtingen meevoert. Voortgestuwd door de muziek van Oren Ambarchi en Perila, neemt deze tedere en urgente ervaring je mee op een onwaarschijnlijke trip van Lausanne naar Izmir om geleidelijk uit te monden in een aangrijpende en getroebleerde psychogeografie.
Geleid door de stem van maker Ant Hampton (in 2015 winnaar van de DocLab Award for Immersive Non-Fiction) en het spoor van je vingers over de pagina’s volgend ga je met zijn allen op pad, samen met twee kunstenaarsvrienden. Een van hen krijgt halverwege gezondheidsproblemen en moet de reis staken.
Wanneer de ander alleen verdergaat, verandert de vertelling in een intense puzzel van onderling verbonden elementen: stemmen en aardschokken, Sefardische diaspora’s, gedwongen verhuizing, ineenstorting en dementie, gierzwaluwen, T.S. Eliots beroemde gedicht ‘The Waste Land’ en een nijpend inzicht in wreedheden die zich aan de randen van Europa afspelen. Grijp je kans om dit wonderbaarlijke staaltje non-lineair vertellen collectief te ervaren in een intieme theateruitvoering.