Kirk Douglas
Tijdens zijn bezoek aan de filmschool van Lodz in 1966 stelt een flemende Kirk Douglas vast dat er ‘meer camera’s zijn dan in Hollywood’ en ‘de vitaliteit en vrijheid vanzelfsprekend tot goede films zullen leiden’, terwijl hij niet nalaat de studenten nog een paar western trucjes aanhandig te maken.