Mumbai Disconnected
In de Indiase metropool Mumbai sterven door de drukte dagelijks dertien mensen in het openbaar vervoer. Bovendien is het autoverkeer zo snel gegroeid dat de stad tijdens het spitsuur muurvast zit. De oplossing voor deze problemen is de aanleg van een immense hangbrug voor de kust die het noorden en het zuiden van de stad met elkaar verbindt en de stad moet ontlasten van een groot deel van het vastgelopen verkeer. Maar doordat de bouw van de brug door geldgebrek praktisch stil ligt, werd een alternatief plan verzonnen. Op 96 plaatsen in de stad worden tweevloerssnelwegen aangelegd om de doorstroming te bevorderen. \i Mumbai Disconnected \i0 volgt drie voor- en tegenstanders van dit project. Een bewoner die de aanleg van de viaducten verafschuwt, een man die elke dag gewoon naar z'n werk wil en een nieuwe auto als de vervulling van een levensdroom ziet en de vicepresident van het bouwbedrijf dat de brug en de viaducten aanlegt. Door ze tegenover elkaar te zetten, ontstaat een verhelderend beeld van een immense metropool die door conflicterende belangen compleet tot stilstand dreigt te komen.