Im Grenzgebiet
Een groepje jongeren vindt in het voormalige niemandsland in de grenszône tussen West- en Oost-Duitsland een oud politiehuisje, dat zij ombouwen tot clubhuis. Na school- en werktijd komen zij hier samen om wat te kletsen en te drinken. Als zij horen van het plan om in de buurt een oude legerbarak in te richten als asielzoekerscentrum, verandert de toon van de gesprekken. Zij zijn vastbesloten dat niet toe te staan. Claas Danielson registreert in hoe spel en bluf bij gedesillusioneerde jongeren kan ontaarden in bruut geweld. Danielson: "Het slechte van de hele zaak was dat er onder deze jongeren volledige overeenstemming bestond over het onderwerp. Buitenlanders zijn volgens hen eigenlijk geen mensen, maar vee of dieren, dus daar mag je rustig op inslaan. Door een mengeling van vooroordelen, desinformatie, werkloosheid en een gebrek aan toekomstperspectief worden dit soort gebeurtenissen veroorzaakt. Dat is het doel van mijn film: te laten zien hoe heel normale jongeren leven en denken."