The Red Chapel
Op zoek naar de lach in Noord-Korea. \i The Red Chapel\i0 , oorspronkelijk een vierdelige miniserie voor de Deense televisie, is het verslag van een bizarre expeditie. De Deense komieken Jacob en Simon, in Korea geboren en als kind geadopteerd, krijgen samen met de als manager optredende Mads Br\'fcgger toestemming om in het kader van culturele uitwisseling een vari\'e9t\'e9nummer op te voeren in Pyongyang. Om het voor de Noord-Koreanen nog ingewikkelder te maken: Jacob is spastisch. "Al onze video-opnamen worden zorgvuldig ge\'efnspecteerd door de censuur", waarschuwt manager Br\'fcgger ons, terwijl hij net doet of hij het handboek \i On the Art of Cinema\i0 van de geliefde leider Kim Jung-Il bestudeert. Alleen Jacob kan zeggen wat hij wil, want zijn spastische Deens zullen ze vast niet begrijpen. In de \i voice-over\i0 kan Br\'fcgger zijn bedoelingen uit de doeken doen, ons wijzen op de zwarte kanten van dit regime en zijn interpretatie geven van de tranen bij het monument van Kim Il-Sung. "Komedie is de achilleshiel van de dictatuur", vermoedt hij, maar dan kent hij de Noord-Koreanen nog niet. Zonder dat de onthutste Denen er veel aan kunnen doen, worden ze ingezet voor propagandadoeleinden en geeft een Noord-Koreaanse regisseur hun voorstelling een andere draai. Intussen blijkt hun onafscheidelijke gids Mevrouw Pak oprecht moederlijke gevoelens voor Jacob te koesteren.