Paul Williams Still Alive
Niemand herinnert zich Paul Williams, maar iedereen herinnert zich de liedjes van Paul Williams. Williams was een van de grootste sterren van de jaren zeventig, won een Oscar en enkele Grammys en schreef nummers voor beroemde muzikanten als Barbra Streisand en The Carpenters. Toen raakte hij verslaafd aan drank en drugs en verdween hij ogenschijnlijk van de aardbodem. Stephen Kessler, voor wie Williams een 'vriend op televisie' was, ontdekt dat de songwriter nog leeft en besluit een documentaire over hem te maken. Kessler voert zichzelf daarbij op als humoristisch personage, in zowel zijn film als in Paul Williams' leven. Niet altijd tot plezier van Williams en zijn gezin, die niet schuwen de indringer daar op aan te spreken. Dat leidt tot grappige momenten tijdens interviews, als Kessler en Williams elkaar op brutale wijze corrigeren. Soms lijkt de film net zoveel over Kessler te gaan als over Williams. De regisseur laat zijn eigen filmografie de revue passeren, alsmede zijn voorkeur voor inktvis en zijn angst voor de Filipijnen. Toch lijkt hij uiteindelijk tot een kern te komen van de man die zo graag 'minder anders' wilde zijn en 'meer speciaal'.