Bhutan was het laatste land op aarde dat televisie kreeg. Dat gebeurde in juni 1999. Bij die gelegenheid sprak de koning het volk toe en attendeerde de mensen op de voor- en nadelen van deze geweldige uitvinding. Tot nu toe is Bhutan een land geweest met meer monniken dan soldaten, dat meer zorg besteedt aan het nationale geluk dan het nationaal product. Daar kan nu snel verandering in komen. Deze als reportage opgebouwde film laat de eerste tv-zakenlieden van Bhutan zien. Het bijna ‘ongerepte land’, zoals het genoemd wordt in de introductie, ligt nu overal open voor de aanleg van televisiekabels en -verbindingen. De ‘onbedorven mensen’ hebben niet veel tijd meer voor het huiswerk van hun kinderen. Grootmoeders vergeten zelfs te bidden, omdat ze naar hun favoriete programma zitten te kijken. Nu het kan kiezen uit 45 kanalen, moet het volk een balans zien te vinden tussen moderniteit, de eigen tradities en de boeddhistische levensfilosofie.