Starkiss - Circus meisjes in india
Opgesloten in een afzonderlijk compartiment van het circusterrein leven ongeveer 50 meisjes die door hun ouders aan het Great Rayman Circus in India zijn verkocht. De meesten komen uit het nog armere buurland Nepal. De broer van de waterspuwartiest heeft ze over de grens gesmokkeld. De vaak nog piepjonge meisjes vertellen over heimwee, optreden in het circus en hun toekomstverwachtingen. Volgens de eigenaar van het circus ziet die toekomst er weinig rooskleurig voor ze uit. Als ze niet in het circus terecht kunnen, indigen ze dikwijls in het red light district van Bombay. De andere opties zijn beperkt tot cigaretten rollen, hout verkopen of trouwen. Tot die tijd treden de meisjes op in een sprookjeswereld voor een publiek dat hun achterliggende pijn niet ziet. ‘Blijven lachen’ luidt de opdracht van de trainer, terwijl ze voor de ‘Starkiss’ met een bitje aan hun tanden naar de nok van het circus worden gehezen. De documentaire volgt en interviewt drie meisjes: de kleine acrobate Sangita van een jaar of zeven, de 12-jarige acrobate Anita Viswakarma en de zwaard- en papagaai-artieste Anita Das (17), die een geheime liefde onderhoudt met Ravi de Clown. Het miniatuurmannetje Saipan, die in een boodschappentas past, fungeert als postiljon d’amour. Samen met Ali Baba, de oude nachtwaker, is hij de enige man die toegang heeft tot het meisjescompartiment. Verder vormt de televisie hun enige contact met de beangstigende buitenwereld.