Meerzicht
Meerzicht werd gemaakt naar het scenario van Annemieke Hendriks, dat werd bekroond tijdens de IDFA scenario-workshop 1993. De film speelt zich af op het terrein van een zomerhuisjes-complex aan het Kinselmeer, nabij Amsterdam. Het zijn niet alleen vakantiegangers die hier verblijven. Er zijn bewoners, die al jaren een huisje aan het Kinselmeer bezitten. In meerzicht werden de bewoners van het complex gedurende een seizoen gevolgd. Het wordt duidelijk dat waar verschillende culturen op een klein stukje grond samenleven, boeiende relaties maar ook hoogoplopende conflicten kunnen ontstaan. Niet iedereen heeft dezelfde opvattingen over recreatie, ecologie en privacy. De oudere bewoners hebben nogal eens moeite met de nieuwkomers, en omgekeerd.