Offside
De dertienjarige Ishaq Omar staat buitenspel. De Israëlische muur loopt dwars door zijn achtertuin en daarom kan hij niet even gaan voetballen met z´n vrienden, die zich op het plein hebben verzameld. De hele dag wacht Ishaq ongeduldig op de terugkeer van zijn vader; er moet namelijk altijd minstens één mannelijk lid van het gezin thuis zijn. Ishaq bepleit desondanks zijn zaak bij z'n moeder, maar die voelt zich niet veilig in haar eentje en eist dat Ishaq bij haar blijft. Even gelaten wacht zijn vader uren voor het hek in de brandende zon op de soldaten om de laatste meters naar zijn huis te kunnen afleggen.