Meistersinger - The Sound of Russia
THE SOUND OF RUSSIA is een lichtvoetig portret van een aantal gepassioneerde vogelliefhebbers in Rusland. Het is een gemêleerd gezelschap, afkomstig uit alle lagen van de bevolking en verschillende delen van het land, maar ze vinden elkaar in het lidmaatschap van de Amateur Kanariezangvereniging. Met engelengeduld trainen ze hun gekooide lievelingen voor de nationale kanariezangwedstrijd, het jaarlijks evenement waar de vogels in een kwartier hun mooiste gezang ten beste geven. De echtgenotes van de mannen kunnen het hele gedoe rond de vogeltjes en hun gezang niet erg waarderen. Sterker nog, sommigen ergeren zich groen en geel aan het voortdurende gekwetter in huis en de almaar uitdijende hoeveelheid kooitjes met inhoud. Maar dat is logisch, het zingen der kanaries is uiteraard puur een mannenaangelegenheid. De vrouwtjes zingen immers niet.