A Girl's Day
Wat denken mensen van me? Wanneer word ik gelukkig? Vragen die elke puber zich om de haverklap stelt, maar in deze intieme korte film weet de Duitse negentienjarige Yasmin haar gedachten opvallend zorgvuldig en diepzinnig te formuleren. De tiener wordt gefilmd op het arbeidsbureau en in haar nieuwe, eigen appartementje, waar ze op zoek gaat naar zichzelf en de relatie met haar drugsverslaafde moeder in perspectief probeert te zien. In dagboekfragmenten die ze zelf voorleest geeft Yasmin een inkijkje in haar gedachtewereld. Na een leven van pleeggezinnen en verhuizingen is ze nu op zoek naar de betekenis van geluk en eenzaamheid. Ze beseft dat ze de betekenis van “familie” nooit echt heeft ervaren. Hoe kan ze dan ooit zelf een gezin stichten? Wat heeft de toekomst eigenlijk voor haar in petto, vraagt ze zich af. Zal ze slagen op school, zal ze verliefd worden, een opleiding beginnen? Op de achtergrond is de kans om op het slechte pad te belanden altijd aanwezig. Dit openhartige portret geeft een ontroerend beeld van de overlevingsdrang en kwetsbaarheid van een dappere jonge vrouw.