Coldcut - 'Timber'
Hexstatic (Stuart Warren-Hill) maakte de videoclips TIMBER en NATURAL RHYTHM van de band Coldcut, bestaande uit Matt Black and Jonathan More. Gedrieën zijn zij op popgebied voorlopers geweest in het samplen van televisiebeelden, die in de clips op subtiele wijze werden verbonden met de muziek. De clip TIMBER is geheel samengesteld uit video-opnames van Greenpeace, en is verder geïnspireerd door het werk van natuurfilmers. Geluiden en beelden van bijlen, zagen en acties tegen het kappen van bossen worden onderbroken door ingetogen zang. NATURAL RHYTHM laat de natuurlijke bewegingen zien van een aantal insecten en vogels. Door deze te herhalen met gebruik van veejay-achtige technieken ontstaat, in combinatie met de muziek, een natuurfilm met een wilde inhoud.