Tanjuska and the 7 Devils
Als de tienjarige Tanjuska aan het einde van de zomervakantie plotseling stopt met eten en praten, zijn haar ouders ten einde raad. Zowel de behandelingen van dorpsgenezers ,die het meisje geneeskrachtig water geven, als de insulinekuur in een psychiatrisch ziekenhuis leveren geen verbetering op. Uiteindelijk komen haar ouders in contact met Vader Vasili, een duivelbanner uit Estland. Hij verklaart dat het meisje door de duivel bezeten is. Terwijl de inmiddels twaalfjarige Tanjuska lijdzaam zijn urenlange missen ondergaat, zoekt de film een antwoord op de vraag wat het meisje nu precies is overkomen. In dit tweede deel van een trilogie over de betekenis van spiritualiteit, contrasteert de Finse regisseur Pirjo Honkasalo op subtiele wijze het blinde vertrouwen van Tanjuska's vader in Vasili's methoden met de twijfels van haar moeder.