Malek Means Angel
In Tunis brengt de elfjarige Malek haar tijd buiten school door met rondhangen en schermen. Dat doet ze samen met haar boezemvriendin Yassmine, die in het schermen tevens een concurrent is en eigenlijk meer talent heeft dan Malek. Zij heeft haar eerste gouden medaille dan ook al binnen. Het jonge meisje wordt gevolgd in de aanloop naar een belangrijk toernooi, waar veel van Malek wordt verwacht. De twee meisjes worden gefilmd in een poëtische, observerende stijl – op een muurtje gezeten, kijkend naar en pratend over jongens; op de mat in de trainingsruimte, waar Malek fanatiek heen en weer beweegt onder de niet malse commentaren van de trainer; op de binnenplaats van de schermschool waar de meisjes hard wegrennen na een kwajongensactie. De film legt met oog voor details en met fijnzinnige humor vast hoe de stoere Malek transformeert van een jongensachtige spring-in-het-veld naar een jonge vrouw, met nieuwe gevoelens en verwarde emoties. Tegelijkertijd is het een liefdevol portret van een hechte vriendschap, die onder druk komt te staan van de eisen die in een volwassen wereld worden gesteld.