Goa Hippy Tribe
De Australische filmmaker Darius Devas zakte in 2010, samen met een heleboel andere nakomelingen van westerse babyboomers, af naar Anjuna Beach. De babyboomers zelf waren er eind jaren zestig toen de de beruchte Goa-hippiebeweging werd opgericht in het Indiase strandparadijs. Een mijlpaal in hun zelfontplooiing, met veel rock-'n'-roll, drank, drugs en vrije liefde. Veertig jaar later - en een half leven verder - ontmoeten ze elkaar opnieuw, dankzij de Goa-community op Facebook. Hoe kijken ze terug op de hippiefeesten? Wat is er van hun dromen geworden? Waarom wilden ze nog één keer met de Goa-familie herenigd worden? Georgette (57) en Raymond (65) lijken onverminderd losbandige levensgenieters, maar Monica (56) hield een excessieve drugsverslaving over aan haar Goa-tijd en Steve (60) zegt dat de opkomst van technomuziek het echte hippiegevoel kapotmaakte. Devas, zoon van twee Goa-hippies, publiceerde zijn portretvideo's aanvankelijk op Facebook, maar vanwege de grote animo besloot hij er een op zichzelf staande webdocumentaire van te maken. Aangevuld met allerlei leuke extra's zoals factsheets, fotogalerieën en achtergrondvideo's over typische Goa-onderwerpen als drugs en spiritualiteit. En al zeggen de meeste (ex-)hippies weinig van Facebook te moeten hebben, zonder de virtuele reünie was het natuurlijk nooit tot een fysieke reünie gekomen.