North
In Yukon, in het uiterste noordwesten van Canada, leven de mensen in the middle of nowhere, in een adembenemend berglandschap met lange koude winters en korte zomers. Tientallen jaren geleden was dit een welvarende mijnstreek, waar mensen uit diverse plekken op de wereld neerstreken om geld te verdienen. De meeste mijnen zijn nu gesloten, het landschap ligt er verlaten en geschonden bij.
North vertelt het verhaal van dit gebied op een poëtische, maar daarmee niet minder confronterende manier. De beelden tonen aanvankelijk vooral fraaie vergezichten, trage rijders langs restanten van gebouwen en sporen van mijnbouw, aangevuld met oude filmbeelden. Later in de film verschuift de focus, en tonen luchtopnamen de enorme milieuschade aan land en water.