Chellina / da Beast
Chellina is een kickbokser. En niet zomaar een. Het nipt vijftienjarige meisje is al vier keer Nederlands kampioen geworden: ze vocht 32 wedstrijden, waarvan ze er drie verloor en 22 won – zeven bleven er onbeslist. Aan die overwinningen zit ook een keerzijde: het wordt steeds moeilijker om partijen voor haar te vinden. Potentiële tegenstandsters haken soms op het laatste moment af wanneer ze erachter komen dat ze tegen Chellina moeten vechten. Terwijl er naarstig wordt gezocht naar verse oppositie – desnoods een klasse hoger – traint Chellina door. Sporten is haar lust en haar leven, vertelt ze, met gestileerde opnamen van haar bewegingen op een plat dak met uitzicht over de stad. Haar motivatie lag in de het feit dat ze als kind altijd werd gepest, vertelt ze haar jonge zusje terwijl ze zich voor de spiegel opmaakt. Dan is het eindelijk zo ver: er is een opponent voor haar gevonden in de klasse 16+. De camera volgt haar als de trainingen worden geïntensiveerd ter voorbereiding op de match. Zorgvuldig wordt opgebouwd naar de apotheose – de zenuwen achter de schermen, waar bijna uitsluitend mannen rondhangen, zijn bijna voelbaar. Chellina is er klaar voor, maar waar blijft haar tegenstandster?