Kenya
Transvrouwen in Mexico-Stad hebben te maken met extreem geweld en sekswerkers zijn extra kwetsbaar. Dit rauwe, aangrijpende portret van Kenya laat van binnenuit zien hoe dit deze gemeenschap raakt en hoe complex het leven voor hen is. De film begint kort nadat Kenya er getuige van was hoe haar vriendin Paola door een klant werd vermoord.
Kenya wordt op de voet te gevolgd. Vindt de familie het goed dat Paola wordt begraven zoals ze was, namelijk een flamboyante transvrouw? Kenya benadert de nabestaanden vol respect en begrip, heel anders dan zij doorgaans behandeld wordt. Als de moordenaar wordt vrijgelaten, voert ze een lange strijd voor gerechtigheid, met haar ‘zusters’ in haar kielzog.
Kenya verwelkomt de camera op een ontwapenende manier. Aan de buitenkant zijn er de hoge hakken, de pruiken, de make-up en de plastische chirurgie, maar opvallend weinig ijdelheid. Ze geeft ook toegang tot haar binnenwereld. Hoewel ze een veilige haven probeert te zijn voor al haar vriendinnen, is ze diep van binnen bang voor een eenzaam of tragisch einde. Een zeer integer debuut.