Asleep
Nacht in de stad. Autolampen verlichten de hoge gebouwen met hun gigantische billboards, die zo uitgroeien tot de enige levende wezens in de verder lege straten. De knipperlichten beschijnen de levende doden op de scheefgefilmde reclameborden, met hun bleke gezichten, de grote ogen wijd open. De unheimische, elektronische soundscape sijpelt door dit dialoogloze, onconventionele stadsportret heen, afgewisseld met omgevingsgeluiden van krakend grind en een enkele eenzame brommer. Dit is ook de stad van stromend water en prikkeldraad, de plek waar vreemdelingen elkaar kunnen ontmoeten. Regisseur Clarissa Campolina woont en werkt in Belo Horizonte, Brazili\'eb, waar \i Asleep\i0 ook is opgenomen. Door het zorgvuldig kijken naar alledaagse, willekeurig gekozen plaatsen in Belo Horizonte, leert ze een andere stad kennen.