Lest We Forget
De eerste week na de aanslagen in New York en Washington op 11 september 2001, werden 104 hindoetempels platgebrand door racisten die de gehele islam de schuld gaven. Duizenden moslims werden door Justitie opgepakt en maandenlang ondervraagd over eventuele banden met El Qaida. Ook als er geen relatie werd gevonden, werden de mannen toch vaak het land uitgezet, zonder dat de familie hiervan op de hoogte werd gesteld, zo vertelt een Afghaanse echtgenote. Regisseur Jason DaSilva ziet hoe de geschiedenis zich herhaalt. Na de aanval op Pearl Harbor kregen alle Japanners de schuld. Zestig jaar later hanteert de overheid een soortgelijke tactiek: beschouw alle mensen van een soortgelijk ras en geloof bij voorbaat als verdacht, totdat het tegendeel is bewezen. Justitie verdoezelde de arrestatie van in ieder geval 1500 mannen. Waar de mannen met deze geheime deporaties naartoe zijn gebracht, is onbekend.