Good Neighbours
Buurvrouwen Ada and Wilma werken als vrijwilliger mee aan een campagne van de gemeente Rotterdam tegen eenzaamheid bij ouderen. In 2013 werd in die stad een vrouw gevonden die al tien jaar dood in haar huis bleek te liggen. Dit nooit meer, vonden alle betrokkenen. Samen gaan de twee van deur tot deur, gewapend met een uitgebreide vragenlijst, op zoek naar eenzame ouderen. Ze ontmoeten onder anderen Jan, weduwnaar en zeer moeilijk ter been. Tilly is weliswaar nog kwiek maar ook zij lijdt onder het gebrek aan echt contact, al is zij de laatste om dat toe te geven. Maar de zwijgzame Wilma en doortastende Ada prikken door de sociaal wenselijke antwoorden heen en gaan aan de slag.
Good Neighbours toont hoe twee gouden Rotterdamse vrouwen zich onvoorwaardelijk inzetten voor hun medemens, waarbij ze, waar nodig, de officiële regels een beetje buigen. Als Ada en Wilma al weg zijn, blijft de camera nog even in het huis van de ouderen hangen. De schrijnende eenzaamheid toont dan zijn ware gezicht.