Renildo & Vanildo
In het dorp waar ze in wonen, in Guinee-Bissau, kent iedereen de tweeling Renildo en Vanildo, want ze zijn altijd aan het dansen. In het dorp zorgt mama Dila voor ze, want hun moeder overleed toen ze nog maar een jaar oud waren. Hun hardwerkende vader zien ze maar af en toe. Binnenkort gaan ze weer bij hem op bezoek en als verrassing willen ze voor hem dansen. De goedkeuring van hun vader is erg belangrijk voor ze, dus ze oefenen veel. Maar zal hun vader, die vooral naar hun schoolresultaten vraagt, hun dans wel waarderen? Bamba, de beste danser van het dorp, geeft ‘Re’ en ‘Va’ in de kapsalon een peptalk.