In 2014 wordt in Bladenboro, North Carolina het levenloze lichaam van de zwarte tiener Lennon Lacy ontdekt, hangend aan een schommel. Zelfmoord is het oordeel van de lokale politie, maar zijn vrienden en familie geloven daar helemaal niets van. Hun theorie: hij is gelyncht door racisten. Nadat blijkt dat de dienstdoende rechercheurs de nodige steken hebben laten vallen, wordt de FBI ingeschakeld.
De door raadsels omgeven dood van Lennon Lacy is het startpunt van een indringend exposé over de geschiedenis (en actualiteit) van lynchpartijen in het zuiden van de Verenigde Staten. Onder meer wordt het stadje Monroe in Georgia bezocht, waar elk jaar een viervoudige lynching uit 1946 wordt nagespeeld ter herinnering aan de slachtoffers, komen historici aan het woord over racistisch terrorisme en vertelt de dochter van een voormalig Ku Klux Klan-leider hoe ze als kind getuige was van meerdere gruwelijke moorden.
Wat begint als een aflevering uit een true crime-reeks verandert zo langzaam maar zeker in een belangwekkend relaas over de diepe wortels van racistisch geweld.