Oil City Confidential
De band die punk was voordat punk \'fcberhaupt bestond. Zo wordt Dr. Feelgood omschreven in \i Oil City Confidential\i0 , een gestileerd portret van de Britse punkrockband. De bandleden groeien op in de Zuid-Oost-Engelse uithoek Canvey Island, dat wordt gedomineerd door de petrochemische industrie. Be\'efnvloed door rhythm & blues beginnen ze in hun jeugd een \i jug \i0 band, om aan het begin van de jaren zeventig Londen en de rest van de wereld te veroveren. In een tijd dat de muziekscene wordt gekenmerkt door experimentele muziek van langharigen valt Dr. Feelgood juist op door compromisloze punkrock, kortgeknipte coups en goedkope pakken. Regisseur Julien Temple beschrijft in de traditie van de film noir opkomst en ondergang van de band. Interviews met bandleden worden afgewisseld met leden van The Clash, Blondie en The Sex Pistols. Ook de spreekwoordelijke drank, drugs, vrouwen en de onvermijdelijke ruzie tussen gitarist en zanger komen aan bod. Temple maakt in zijn portret associatief gebruik van archiefmateriaal en fragmenten uit klassieke zwart-wit films. De Engelse regisseur is vooral bekend van zijn concertregistraties en muziekfilms, onder andere over de The Sex Pistols. In 2006 kwam zijn documentaire \i Glastonbury\i0 uit, over het gelijknamige Engelse muziekfestival.