Long, Live, Love
Rosemarie (15) overwon al twee keer kanker. Het bracht haar een stevig karakter en een sterke eigen wil. Nu ze beter is, wil ze dóór; met school, vrienden, liefdes en feestjes. Maar Rosemarie is niet de enige die een trauma te verwerken heeft. Haar jonge moeder moet leren omgaan met een puberdochter, terwijl ze de angst om haar kind te verliezen nog een plek moet geven.
Een zoektocht naar nieuwe verhoudingen is het gevolg. Hoe steun je een familielid met een zware ziekte? En hoe ga je ermee om als diegene zichzelf opnieuw moet uitvinden? Long, Live, Love laat zien welke uitwerking medisch trauma heeft op de onvoorwaardelijke liefdesrelatie tussen ouder en kind.
De tiener kan de worsteling van haar moeder maar moeilijk begrijpen. Meanderend tussen ziekenhuisscènes en stiekeme sigaretjes op de brandtrap ontrolt zich een coming of age-drama waarin we Rosemarie zien groeien als haar nieuwe haar; gestaag, maar wild en zonder te stoppen.