Three Minutes – A Lengthening
Op een gevonden vakantiefilmpje uit 1938 verdringen de Joodse inwoners van een klein Pools dorp zich uitgelaten voor de lens. De akelige, onontkoombare werkelijkheid is dat bijna niemand van hen de Holocaust overleefde.
Maker van de film is de Nederlandse journalist en historicus Bianca Stigter, die in haar boek Atlas van een bezette stad (2019) sporen van de Tweede Wereldoorlog in Amsterdam tot leven wekte. Actrice Helena Bonham Carter leende haar stem voor de voice-over.