Nour

    • Taj Hughes
    • Verenigde Staten
    • 2018
    • Digital
    • DocLab Humanoid Cookbook, IDFA DocLab Spotlight, DocLab Program

    “Ik ben beter in 3D-modellen van eten dan in koken, sorry,” meldt gamedesigner TJ Hughes (alias Terrifying Jellyfish) in zijn Twitter-bio. Verder het vermelden waard: Hughes houdt van verzadigde kleuren en absurde humor. Felgekleurde 3D-etenswaren zijn dan ook de hoofdingrediënten van zijn speelse game Nour, die de esthetiek van voedsel onder de loep neemt.

    Het spel bestaat uit een reeks felgekleurde digitale eetomgevingen: van een ontbijttafel met koffie en toast tot een dampende kom ramen. Daarin kun je vervolgens eindeloos met je eten spelen, simpelweg door op de knoppen te blijven drukken, zonder zorgen over de afwas. Je hebt geen opdracht of einddoel, behalve dan om te experimenteren. Elke knop doet wel iets, maar je weet vooraf nooit wat. Een joekel van een riblap in je soep? Hoverboards in de gehaktmolen? Suikerhagel uit de douchekop? Wees nieuwsgierig, druk de knoppen in en dan zie je vanzelf welke onverwachte voedselbereidingen volgen.

    Credits

      Regisseur
      Taj Hughes
      Production
      Taj Hughes
      Sound
      Marc Straight
      Music
      James Morrison

      IDFA historie

      2018
      Vertoond
      DocLab Humanoid Cookbook
      IDFA DocLab Spotlight
      DocLab Program

      Deel deze film

      Print deze pagina

      IDFA historie

      Deze website maakt gebruik van cookies.

      Door het gebruik van cookies kunnen wij meten hoe onze site wordt gebruikt, hoe deze nog verder kan worden verbeterd en om de inhoud van online advertentie uitingen te personaliseren.

      Lees
       hier alles over ons cookiebeleid. Indien je kiest voor weigeren, plaatsen we alleen functionele en analytische cookies