Uslyszcie moj krzyk
De film beschrijft het onthutsende levensverhaal van Ryszard Siwiec, de man die zichzelf in brand stak voor de ogen van duizenden mensen tijdens een groot festival in een stadion in Warschau in september 1968. Hij voerde zijn wanhoopsdaad uit als een protest tegen de inval in Tsjecho-Slowakije door troepen van het Warschau-Pact. Maar de wereld bleef stil. Zijn naam noch zijn daad haalde de voorpagina's van de kranten. De film vertelt een menselijk verhaal, een verhaal over vrijheidslievendheid, een verhaal over de eeuwige menselijke behoefte om aan de beperkingen van het totalitarisme te ontsnappen.