Deze speelse korte documentaire opent hulpvaardig genoeg met een woordenboekdefinitie van zijn titel: "Wicked: (adj.) Straattaal voor 'zeer', 'erg' of 'fantastisch'. Gebruikt in zinnen als 'Dat meisje is mooi', 'Die pizza is lekker' en 'Deze documentaire over beatboxen is cool'." Centraal staat de vijftienjarige Martin, die ons in tien minuten binnenleidt in de Singaporese beatbox-scene. Enkel met de klanken die zij met hun mond, lippen, tong en stem kunnen produceren, simuleren drumbeats, ritmes en muzikale geluiden. Martin en zijn leeftijdsgenoten zien beatbox als een kunstvorm op zich, en bestendigen dit in competities waarin hun ritmische en creatieve op de proef worden gesteld. In de lichtvoetige docu gaan ze ook de straat op, waar willekeurige voorbijgangers - drie wat oudere heren - uitgedaagd worden een potje mee te beatboxen.