The Grannies
Gluren achter het gordijn: dat is hoe The Grannies zelf beschrijven wat ze doen. Achter de ludieke naam schuilt een groepje creatievelingen dat samen het computerspel Red Dead Online speelt. Al is ‘het spel spelen’ niet echt wat ze doen. In plaats van missies te voltooien in deze game, gesitueerd in het Amerika van eind negentiende eeuw, trekken ze als ware pioniers naar de periferie van de spelwereld. En daar voorbij.