Wanderkino der Träume
Het fenomeen van de zwerfbioscoop bestond in Europa alleen in de vroege jaren van de film, toen de cinema nog een kermisattractie was; al snel waren er in de meeste steden en dorpen wel bioscopen of clubs die zelf hun films inhuurden. In het filmgekke India exploiteert Mr. Battu nog steeds zo‘n rijdende cinema, waarmee hij de melodrama‘s uit ‘Bollywood‘ aan de man brengt. De oude Battu is een idealist die denkt dat je mensen kunt veranderen door ze films te laten zien, en hij reist naar de meest afgelegen dorpen om deze archaïsche oorden met zijn films in beweging te brengen. In het kleurrijke WANDERKINO DER TRÄUME reizen we een tijdje met meneer Battu mee. Hij bezoekt de Indiase steracteur Uttam Mohanty op de set, en doet met de acteur een dorp vol enthousiaste filmfanaten aan.