Patent Alert
Science fiction is dichterbij dan je denkt. Zonder dat we het weten, zijn grote bedrijven als Google en Microsoft al bezig om patenten veilig te stellen voor geavanceerde smartglasses die de omgeving scannen en informatie aan het beeld kunnen toevoegen. Net als bij het razend populaire Pokémon GO, alleen dan toegepast om het alledaagse leven makkelijker te maken. Tenminste, als één zo’n bril ook echt over alle patenten gaat beschikken. Want zoals het er nu naar uitziet, gaan de tech-giganten met elkaar concurreren om de handigste opties. Waar de een het recht heeft verworven om veelgebruikte handgebaren te scannen, is de hulp bij oversteken weer bij een ander ondergebracht. Met Patent Alert wordt dat dubieuze toekomstbeeld aan de kaak gesteld. Bezoekers kunnen de speciale HoloLens zelf ervaren, waarbij ze ook geconfronteerd worden met de obstakels waar apps tegenaan gaan lopen. Plagerig, maar het roept ook prikkelende vragen op. Hoeveel van jezelf wil je uit handen geven in ruil voor gemak? Je kunt het je beter nu afvragen dan over twintig jaar. Reserveren op locatie.